Część druga – OCENA UMIEJĘTNOŚCI KOORDYNACJI OKO-RĘKA I BILATERALNEJ
1.Łapanie piłki obiema rękami – Rzucanie piłką w cel
Łapanie piłki obiema rękami z odległości 2 metrów w 5 próbach.
Rzucanie piłki do kosza z odległości 2 metrów w 5 próbach.
Ocena jakości wykonania – czy dziecko potrafi sprawnie złapać piłkę, synchronizując chwyt obiema rękami i celnie ją rzucić do celu.
Wynik można porównać z oczekiwaniami dla danego wieku.
2. Synchronizacja ręka-stopa po tej samej stronie (Tapping ręką i stopą po tej samej stronie synchronizowanymi ruchami przez 30 sekund)
Stukanie ręką o kolano i stopą o podłoże po tej samej stronie ciała (prawa ręka – prawa stopa) w sposób zsynchronizowany przez 30 sekund.
Ocenie podlega najlepszy wynik z 3 prób. Oceniana jest jakość wykonania – czy dziecko potrafi zsynchronizować ruchy.
3. Synchronizacja ręka-stopa przeciwnej strony (Tapping naprzemiennie ręką/stopą przeciwnej strony ciała przez 30 sekund)
Stukanie na przemian ręką/stopą prawej i lewej strony ciała przez 30 sekund. Ocenie podlega najlepszy wynik z 3 prób.
Oceniana jest jakość wykonania – czy dziecko potrafi utrzymać rytm naprzemiennego stukania kończynami.


Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!