Część druga – OCENA UMIEJĘTNOŚCI KOORDYNACJI OKO-RĘKA I BILATERALNEJ

1.Łapanie piłki obiema rękami – Rzucanie piłką w cel 

Łapanie piłki obiema rękami z odległości 2 metrów w 5 próbach.

Rzucanie piłki do kosza z odległości 2 metrów w 5 próbach.

Ocena jakości wykonania – czy dziecko potrafi sprawnie złapać piłkę, synchronizując chwyt obiema rękami i celnie ją rzucić do celu.

Wynik można porównać z oczekiwaniami dla danego wieku.

    

2. Synchronizacja ręka-stopa po tej samej stronie   (Tapping ręką i stopą po tej samej stronie synchronizowanymi ruchami przez 30 sekund)

Stukanie ręką o kolano i stopą o podłoże po tej samej stronie ciała (prawa ręka – prawa stopa) w sposób zsynchronizowany przez 30 sekund.

Ocenie podlega najlepszy wynik z 3 prób.  Oceniana jest jakość wykonania – czy dziecko potrafi zsynchronizować ruchy.

3. Synchronizacja ręka-stopa przeciwnej strony (Tapping naprzemiennie ręką/stopą przeciwnej strony ciała przez 30 sekund)  

Stukanie na przemian ręką/stopą prawej i lewej strony ciała przez 30 sekund. Ocenie podlega najlepszy wynik z 3 prób.

Oceniana jest jakość wykonania – czy dziecko potrafi utrzymać rytm naprzemiennego stukania kończynami.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *